مهندس محی الدین اله دادی | ||
تخریب شخصیت آقای هاشمی تمامی ندارد!
سه روز پیش خبرگزاری دانشجو و به تبع آن رسانه های مغرض مطلبی تحت عنوان : راز مشابهتسازی های امروز رفسنجانی/ هاشمی: در حسن نیت بنیصدر شک ندارم! منتشر کردند که در آن به این مطلب که نگاه آقای هاشمی به بنی صدر مثبت بوده و ایشان به بنی صدر خائن حسن نیت داشته اند،اشاره شده بود و صحبت هایی مغرضانه و در جهت تخریب شخصیت آقای هاشمی منتشر گردیده بود.
مطلب منتشر شده در خبرگزاری دانشجو:
«نگاه هاشمی به بنی صدر دیروز با احمدی نژاد امروز متفاوت است!
اگر به گذشته بنگریم به این مهم خواهیم رسید، نگاهی که آیت الله به بنیصدر دیروز داشت با نگاهی که وی به احمدی نژاد امروز دارد کاملاً متفاوت است.
مصاحبهای که وی در تاریخ 9 دی 59 با روزنامه کیهان داشت به عنوان یک سند تاریخی تا ابد در اذهان باقی خواهد ماند.
البته شاید اذهان ملت نتوانسته باشند سخنان آقای هاشمی در 32 سال قبل را در خود بسپارند اما مستندات و اوراقی که به عنوان حافظه تاریخ برای همیشه باقی خواهد ماند موید این نکته است که آیت الله نه تنها تا اواخر سال 59 نگاه ناخوشایندی نسبت به بنیصدر نداشت بلکه تردیدی در حسن نیت رئیس جمهوری عزل شده توسط امام و نمایندگان ملت، به خود راه نمی داد.»
وقتی روی عکس کلیک کردم تا روزنامه رو ببینم اولین چیزی که متوجه شدم این بود که تاریخ روزنامه 3 تیر 59 است ولی در سایت تاریخ 9 دی 59 ثبت شده تا این مطلب رو بیان کنند که آقای هاشمی تا اواخر سال 59 نگاه ناخوشایندی به بنی صدر نداشت.
همین تغییر در تاریخ نیت سوء منتشر کنندگان را نشان می دهد.
«آخرین نکتهای که در این مقدمه میخواهم بگنجانم، این است که عشق به جمهوری اسلامی ما را هم مثل آن برادری که دیروز سخن گفت، وادار به حراست از نهاد ریاست جمهوری و حمایت از اولین ریاست جمهوری میکرد. همین احساس موجب آن شد که ما با این که آقای بنیصدر را از اول صالح برای احراز این مقام نمیدانستیم، پس از آن که انتخاب شد، از او دفاع کردیم. اینجانب در نماز جمعه بارها و بارها از او حمایت کردم و مردم را به حمایت از او دعوت کردم و علیرغم آن همه فشار تبلیغاتی نسبت به جریان خط امام، عکسالعمل نشان ندادم. اما جان کلام اینجاست که وقتی وجود او با استفاده از انواع روشهای تخریبی برای همین جمهوری به صورت آتشی بیعلاج درمیآید و او در مقام ریاست جمهوری بزرگترین مدعی جمهوری اسلامی و تحقیرکنندهی آن و بلندگوی مخالفان آن میشود، آیا باز هم حمایت از او به معنی حمایت از جمهوری اسلامی است؟ نه برادر، منصفانه قضاوت کن.»
اعلام حمایت از رئیس جمهور وقتِ کشور بر مبنای مصلحت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. حمایت و اظهار نظر آقای هاشمی در مورد بنی صدر به خاطر شرایط و مصلحت بوده! خیلی ساده انگاری است که اینگونه برداشت شود که آقای هاشمی موافق بنی صدر بوده است.
ای کسانی که ادعای تاریخ دارید،یادمان نرفته است که حکم عدم کفایت سیاسی بنی صدر توسط آقای هاشمی با صلابت تمام قرائت شد.
در آینده تاریخ در مورد شما هم سخن خواهد گفت،سعی کنید اگر نامی نیک از خود به جای نمی گذارید،لااقل بدنامی هم از خود به جای نگذارید!
والسلام
[ پنج شنبه 91/10/28 ] [ 1:5 صبح ] [ محی الدین اله دادی ]
[ نظرات دوستان () ]
دکتر احمدی نژاد صبح امروز چهارشنبه 27 دی ماه 1391 به مجلس رفت و در سخنرانی خود مطالبی را مطرح کرد که جای تامل و تدبر دارد.
یکی از این مباحث،بحث تحریم و تاثیر آن بود!
رییسجمهور با بیان اینکه حتما تحریمها مشکلاتی را به وجود میآورد که باید چارهاندیشی کنیم، افزود: دشمنان میخواهند از یک طرف به مردم فشار آورند و از مردم انتقام بگیرند و از طرف دیگر بودجه دولت را تحت فشار گذارند، تا روند پیشرفت کشور مختل شود.
احمدینژاد با بیان اینکه دشمنان گام به گام همه توان خود را برای فشار به ملت ایران به کار میگیرند و در دنیا هیچ مقاومتی در برابر آنها نیست، اظهار کرد: تحریمها به طور طبیعی سلسله مشکلاتی را به وجود میآورد از جمله کاهش سرعت رشد کشور و دوم فشار به بخشهای وسیع از مردم که از اهداف اصلی دشمنان است که باعث ایجاد نوسانات قیمت و افزایش خارج از قاعده میشود و به بخشهای وسیعی از مردم که درآمد ثابت دارند فشار میآورد و باعث اخلال در تجارت خارجی میشود و البته منجر به فاصله طبقاتی میشود و فعالیت و تقاضای کاذب در اقتصاد رشد میکند و همچنین تولید وابسته به درآمد ارزی هم دچار آسیب میشود.
اعتراف دکتر احمدی نژاد به تاثیر گذاری تحریم ها مطلب جدیدی نیست و در کنفرانس خبری چند ماه گذشته هم به این مسئله اعتراف کردند.مگر نمی گوییم نباید کاری انجام دهیم که دشمن شاد شود؟ اعتراف به اثرگذاری تحریم ها باعث شادی دشمن نمی شود؟ باعث نمی شود که دشمنان به این مسئله آگاه شوند که تحریم هایشان جواب داده است و آنها پیروز شده اند؟ مگر دشمن همین را نمی خواهد که تحریم هایش بر ما اثر بگذارد؟ حالا رئیس جمهور برای دومین بار به آنها می گوید که شما پیروز شدید و تحریم هایتان علیه ما جواب داده است!
بحث دیگری که آقای دکتر مطرح کردند،تاثیر وابستگی کشور به درآمد نفتی بر تورم بود!
رییسجمهور در ادامه سخنان خود در جمع نمایندگان مجلس در تشریح مشکلات اقتصادی کشور با انتقاد از اتکای هزینه بودجه دولت به ارز نفتی گفت: این موضوع از سال 49 الی 50 شروع و به مرور بیشتر شد.
در ادامه به راهکار دولت و مجلس برای کمک به حل این موضوع در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در این ارتباط صندوق توسعه ملی ایجاد شد و بخشی از درآمد ارزی نفتی دولت از هزینه دولت به این صندوق واریز شد برای سرمایهگذاریهای بیشتر.
رییسجمهور ادامه داد: به طور متوسط همواره بودجه هزینههای دولتها به درآمد نفت وابستگی داشته و بعضا این موضوع به مرور زمان افزایش پیدا کرده و یکی از دلایل تورم نیز این موضوع است.
اگروابستگی به درآمد حاصل از نفت باعث تورم میشود و تاثیر ناخوشایندی بر اقتصاد میگذارد؟ پس چه اصراری است که درآمد نفت باید پای سفره های مردم احساس شود و تمام تلاش خود را میکنند تا این درآمد ها به طور مستقیم به مردم برسد؟ چرا اصرار دارند که مردم را به درآمد نفت وابسته کنند؟ از یک طرف میگویند وابستگی به درآمد نفتی از علل تورم است و از سویی دیگر میخواهند مردم را مستقیما با این درآمد مرتبط کنند تا وضعشان بهتر شود!
صحبت دیگری که از سوی رئیس جمهور مطرح شد این بود که طرح هدفمندی یارانه ها تورم را کنترل کرد!
رئیس جمهور با بیان این که هدفمندی یارانهها تورمی را کنترل کرد که خیلی ها باور نمیکردند، اظهار کرد: هدفمندی در زمانی آغاز شد که تورم سالیانه 10/1 و تورم نقطهای 12/8 درصد بود و در دی ماه این دو به هم رسیدند، یعنی تورم نقطهای و تورم سالانه 20/9 شدند. البته تورم نقطهای در مرداد ماه به اوج خود رسید یعنی به 22/3دهم. ولی در دی ماه به هم رسیدند.
وی با بیان اینکه وقتی اتفاق ویژهای در اقتصاد رخ دهد، تورم نقطهای بالا میرود، توضیح داد: زمانی این انرژی برای تورم زایی تخلیه میشود که تورم نقطهای و متوسط سالانه برابر شود. در حالی که در همین دوره حدود 5 درصد تورم جهانی داشتیم. پس میتوان حساب کرد که هدفمندی چقدر تورم ایجاد کرده است.
از کنترل تورم صحبت میکنند در صورتی که در بیشتر کالاها،در واقع تمام کالاها پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها افزایش قیمت هایی تا حدود 100 درصد و بیشتر داشتند! اگر قانون هدفمندی اجرا نمیشد تورم چقدر میشد که با اجرای قانون ، تورم کنترل شد؟ کالاهایی که شما بر اساس آن تورم را اعلام میکنند چه کالاهی هستند؟ اگر میشود لیست این کالاها را منتشر کنند! چطور تقریبا همه اجناس 100 درصد و بیشتر افزایش قیمت داشته ولی تورم 20 درصد است؟
صحبت دیگر رئیس جمهور این بود که با اجرا شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها فقر ریشه کن میشود!
وی با بیان اینکه "یکی از بهترین اقدامات تحولی برای تضمین رشد پایدار و دور زدن تحریم و خنثی کردن فشارهای دشمن، طرح هدفمندی یارانهها بوده است"، اظهار کرد: اگر این طرح کامل اجرا شود، ثروت عادلانه توزیع میشود، از سرمایه ملی صیانت خواهد شد، بهرهوری در تولید بالا میرود، وابستگی دولت به ارز نفتی کاهش پیدا میکند و فقر ریشهکن خواهد شد.
با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها فقر ریشه کن می شود یا فقرا ریشه کن می شوند؟ چطور فاز اول تاثیر مثبتی در زندگی مردم نداشته است و با اجرای مرحله دوم تاثیر شگفتی خواهد گذاشت؟ مردم هنوز زیر فشار مرحله اول هستند،چطور با اجرای کامل اوضاع بهتر خواهد شد؟ در مرحله اول مردم هنوز در چگونه خرج کردن این ثروت عادلانه مانده اند،تولید کشور با مشکلات بزرگی روبرو شده است،و وابستگی دولت به ارز نفتی کاهش پیدا نکرده است و فقر ریشه کن نشده است! این چه طرحی است که در مرحله اول این مزایا محقق نشده است و با اجرای مرحله دوم اینها محقق خواهند شد؟
متاسفانه آقای رئیس جمهور تمام مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم ها و وابستگی به درآمد های نفتی دانستند و مثل همیشه جملات و حرفایی زیبا و شعاری زدند که در عمل به آنها توجهی ندارند و تمام تلاش خود را میکنند تا با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها،فشاری بیشتر از فشار مرحله اول به مردم وارد آورند!
[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 8:19 عصر ] [ محی الدین اله دادی ]
[ نظرات دوستان () ]
مقام معظم رهبری معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفها ی شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند .
[ شنبه 91/10/23 ] [ 11:32 عصر ] [ محی الدین اله دادی ]
[ نظرات دوستان () ]
ملت ایران از جان خود، از عزم و ارادهى پولادین خود مایه گذاشت و تا امروز کارهاى عظیمى انجام شده است که بعضى از آنها شبیه افسانه است. این حرکتى که از اول انقلاب تا امروز در جهت ایجاد یک بناى رفیع اجتماعىِ مبتنى بر هدایت دین و انگشت اشارهى قرآن، در کشور ما انجام مىگیرد، تداوم همان حرکت ائمه (علیهمالسّلام) است. لُب و لباب و مظهر خالص و کامل این حرکت هم از اول انقلاب تا حالا، بسیج بوده است. وقتى مىگوییم «بسیج»، مراد ما فقط یک مجموعهى نظامى و مُلبس به لباس نظامى و آموزشهاى نظامى نیست، بلکه بسیج، یعنى مجموعهى انسانهایى که نیروى خودشان را به میدان مىآورند تا در جهاد عمومى کشور و ملتشان، در جهت رسیدن به قلهها، فعال باشند و با آنها همکارى کنند و در کارشان سهیم باشند؛ این، معناى بسیج است. آن مادرى که با عشق به فرزند خود - که عشق مادران به فرزندانشان، چیزى شبیه افسانههاست؛ افسانهیى که هر روز در زندگى ما، هزاران و هزاران بار واقعیت و تجسم پیدا مىکند - با طوع و رغبت، او را راهى جبههى دفاع مىکند و بعد که جنازهى فرزند شهیدش را تحویل مىگیرد، به جاى اظهار پشیمانى، به جاى اظهار گله، اظهار سرافرازى و افتخار مىکند، مظهر یک بسیجى کامل است. آن خانوادههایى که در دوران سخت این کشور، در همهى مشکلاتى که بر سر راه این ملت وجود داشت، خود را سهیم دانستند؛ با زبانشان، با پولشان، با کارِ دستىشان، با حضورشان، همان کارى را که مىتوانستند انجام بدهند، آن را به میدان آوردند، اینها بسیجىاند. یک سیاستمدار بسیجى، یک نظامى بسیجى، یک دانشجوى بسیجى، یک روحانى بسیجى، یک کشاورز بسیجى، یک کارگر بسیجى، یک محقق و دانشمند بسیجى، یک استاد بسیجى، از همهى قشرها یک بسیجى، آن کسى است که مقدورات و امکان خود را در راه هدفهاى عظیم این ملت به میدان مىآورد؛ خود را سهیم مىکند؛ خود را مسؤول مىداند و مایل نیست کنار بنشیند، تا دیگران تلاش کنند، او هم نگاه کند؛ یا آنجایى که سودمند است، سودش را ببرد؛ و یا تا یک گوشهاش ساییده شد، بنا کند به ایراد گرفتن و اعتراض کردن؛ اینجور انسان هم در جامعه داریم؛ بسیجى آن کسى است که اینگونه نیست. آنجایى که نیازمند رفتن به عرصهى نظامى است، او پیشاهنگ است؛ جوان و پیر هم نمىشناسد؛ دور و نزدیک هم نمىشناسد؛ آن جایى که جاى حضور در عرصهى سیاسى و میدان سیاست است، او فعال و پُرنشاط است؛ آن جایى که در عرصههاى بینالمللى باید حضور پیدا کرد - عرصههاى گوناگون بینالمللى؛ عرصهى سیاسى، عرصهى فرهنگى، عرصهى ورزشى - او در آنجا، مظهر عزت ملت و کشور خود است. با این روحیه، با این احساس، در آنجا حاضر مىشود؛ آن جایى که جاى علم است، جاى تحقیق است، جاى صبر کردن بر مشکلاتِ نوآورى علمى است، از جان و ذهن خودش مایه مىگذارد؛ آن جایى که جاى پول خرج کردن است، اگر پولى دارد، پول خرج مىکند. این، بسیجى است.
ابراز دشمنى با بسیج، یعنى ابراز دشمنى با مجاهدت و تلاش و نشاط و کار در همهى میدانها. خیلى روشن است که آرزومندانِ ناکامى این ملت، از بسیج ناراحتند. هر کس آرزومند است که این ملت ناکام بشود و شکست بخورد، از حضور بسیج ناراحت است. همهى دشمنان، همهى حاسدان، همه دلبستگان به دشمن در داخل، از بسیج خوششان نمىآید. اگر بتوانید بسیج را هرچه فراگیرتر کنید و دلهاى بیشتر و نشاطِ متراکمترى را وارد این صحنهى عمل بکنید، آیندهى این کشور تضمینشدهتر است. روحیهى بسیجى یک روحیهیى است که اگر در هر نقطهیى و در هر قشرى بهوجود بیاید، در آنجا فعالیت و نشاط و حرکت و حیات را مضاعف و چند برابر مىکند؛ این معناى بسیج است. [ جمعه 91/10/22 ] [ 11:33 عصر ] [ محی الدین اله دادی ]
[ نظرات دوستان () ]
حجت الاسلام نقویان گفت: وقتی آقایان با خواهش و تذکر به حرف ها گوش نمی دهند، باید فریاد کشید. .
به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام ناصر نقویان سه شنبه شب در مراسم سوگواری دهه آخر صفر در مسجد حظیره یزد با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: حوزه های علمیه، صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و... اگر به درستی به وظایف خود عمل می کردند، شرایط کشور بدینگونه نبود و شاهد اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاری ها در جامعه نبودیم.
نقویان تصریح کرد: متاسفانه برخی خود را معصوم می دانند و هیچ احتمال خطایی در رفتار خود نمی دهند. چهارنعل می تازند، به حرف کسی گوش نمی دهند و می گویند همین است که هست.
وی با بیان اینکه تذکر بنده و امثال بنده به جایی نمی رسد گفت: باید بزرگانی که نفوذ کلام دارند و سکوتشان گاهی مضرّ است "تشر" بزنند.
این خطیب گفت: مطمئنم اگر امام زمان هم بیاید، برخی حرف خود را می زنند همچنانکه در مقابل حضرت علی هم عده ای گفتند «حرف، حرف ماست». عده ای چنان منجمدالفکر شده اند چاره ای جز سکوت در مقابلشان نیست.
حجت الاسلام نقویان در اینباره توضیح داد: برخی نماز می خوانند، روزه می گیرند، سینه می زنند و اشک می ریزند ولی افکاری باطل دارند. حضرت علی می فرماید «عالم متهتک» و «جاهل متنسک» دو گروهی بودند که مرا کشتند. یک گروه جاهلی که فکری یخ زده مانند سنگ دارند، اگر خودمان را هم بکشیم فکر آنان عوض نمی شود، یک عده هم انسان های فهمیده و درس خوانده ولی بی حیاء و بی دین که در هنگام نوشتن هیچ مرزی را رعایت نمی کنند.
وی با بیان اینکه برخی اوقات لازم است در افکار خود تجدید نظر کنیم، گفت: باید احتمال داد بغیر از فکر خود ممکن است افکار برحق دیگری هم باشد، اگر حرف منطقی شنیدیم، آن را قبول کنیم اگرچه 20 سال به غیر از آن معتقد بوده باشیم؛ که اگر اینگونه کنیم می بینیم چه دریچه هایی از معرفت به رویمان گشوده می شود. البته اینکار کاری سخت است.
نقویان افزود: شیعه امیرالمومنین باید در همه زمینه ها پیرو حضرت باشد نه اینکه دربرخی امور خود تصمیم گیر باشد. برخی تنها نماز شب ها را مهم می شمارند درحالیکه حضرت امیر در نهج البلاغه می فرماید خوشا به حال آنان که نمازشب نمی خوانند، روزه های مستحبی نمی گیرند ولی انسان های هوشمند و باهوشی هستند و می تواند در مواقع حساس تصمیم درست بگیرد.
وی با بیان اینکه پای سخن هر آخوندی و هر مداحی نباید رفت، گفت: این رفتارها از مصادیق هوشمندی است.
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقادات اخیر بنده به مقامات سیاسی موجب برخی واکنش ها شده گفت: یک طلبه در نامه ای به من از انتقادات اظهار تاسف کرده و نوشته بود بنده از ادبیات غیرمودبانه استفاده کرده ام که بنده پاسخ دادم: وقتی آقایان با خواهش و تذکر به حرف ها گوش نمی دهند، باید فریاد کشید.
وی در ادامه بابیان اینکه برخی در خیالات بسر می برند، گفت: قرآن هم در مواردی با اینچنین ادبیاتی سخن گفته و آورده «اولئک کالانعام بل هم اضل» یا «مثلهم کمثل الاحمار» بدین معنی که برخی مانند گاو و الاغ می مانند.
نقویان ادامه داد: اگر اینگونه ادبیات را روانشناسانه نمی دانیم، باید اطلاعیه ای برای خداوند صادر کنیم، بگوییم این سخنان بی ادبانه است و این آیات را از قرآن حذف کرد!
وی افزود: سخن مانند چهره است که در پشت پوست زیبا، استخوان هایی وجود دارد همچنانکه برای عمل کردن و نجات دادن یک انسان باید دست به تیغ جراحی برد و پوست را شکافت. گاهی اوقات باید درشتی کرد و البته در جای خود نرمی.
حجت الاسلام نقویان گفت: اگر انسان خود را اصلاح نکند حتی رئیس جمهور هم شود، اگر به قانون پایبند نبود و "پند" نگرفت، نوبت به "بند" می رسد.
وی تاکید کرد: منبر نباید همیشه به تعریف و تمجید بپردازد بلکه برخی اوقات "تشر" هم لازم است.
نقویان دلاوری های رزمندگان را در جنگ 8 ساله یادآور شد و گفت: آنها رفتند تا ما امروز امنیت داشته باشیم، اگرچه امروز گرانی، بی تدبیری مسئولان و بی تقوایی برخی را داریم ولی باید بدانیم چه خون هایی برای این امنیت داده شده است.
نقویان همچنین با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: چند وقت پیش پیامک آمده بود «هرجا سخن از اعتماد است، من هرهر می خندم، مدیرعامل سابق بانک ملی»!
وی افزود: باوجود این اختلاس می گویند این دولت پاک ترین دولت است! اگر انسان "رو" و "حیاء" داشته باشد خوب است! این ها همه درحالی است که برخی خانواده ها برای اجاره 100 هزار تومانی، نگران اخراج و بیرون ریختن اسباب خود در خیابان هستند.
وی همچنین تلویحا خواستار عذرخواهی رئیس جمهور از مردم شد و گفت: خیلی خراب کرده ای!
وی گفت: اگر کسی می خواهد مدل زندگی اسلامی را برای خود اجرا نماید، باید به زندگی خود رنگ خدایی زند. او همچنین گفت: برای رنگ آمیزی زیرسازی لازم است و گاهی زیرسازی موجب زدودن برخی عادات زشت است.
او همچنین نگاه اسلام را نسبت به دنیا "خیرخواهانه" دانست و گفت: نگاه غرب در این خصوص "خوش خواهانه" است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مجموعه «تام و جری» را ساخته صهیونیست ها دانست و گفت: آنان که پس از جنگ جهانی دوم به موش کثیبایدف معروف شده بودند با ساخت این مجموعه تلاش کردند ذهنیت ها را نسبت به خود تغییر دهند و بگویند این جمعیت 7 میلیونی بر کل دنیا پیروز است و صاحب اقتصاد، تکنولوژی و... عالم هستند.
این خطیب شهیر در پایان با بیان اینکه یک طلبه خواب دیده بود که آن طنابی که شیطان برای گمراه کردن شیخ اعظم انصاری بکار گرفته بود پاره شده، گفت: آن طلبه موضوع را به شیخ می گوید که شیخ پاسخ می دهد شبی در حالی که پولی نداشتم به خانه مراجعت کردم و اهل خانه طلب طعام کردند. به فکرم رسید از وجوه شرعیه ای که در نزدم بود قرض گیرم و صبح آن را باز گردانم، غذا تهیه کردم ولی در میانه راه با خود گفتم از کجا معلوم تا فردا زنده باشی و خانواده ات پس از تو آن پول را برگردانند؟ اینگونه شد که برگشتم و به اهل خانه گفتم امشب را بدون شام می خوابیم، اینگونه شد که خداوند مرا کمک کرد و شیطان در گمراه کردنم ناکام ماند. [ چهارشنبه 91/10/20 ] [ 5:2 عصر ] [ محی الدین اله دادی ]
[ نظرات دوستان () ]
|
||
[قالب وبلاگ : مهندس محی الدین اله دادی] [Weblog Themes By : Mohyedin.ir] |