• وبلاگ : مهندس محي الدين اله دادي
  • يادداشت : دکتر احمدي نژاد در مجلس چه گفت و چه نشنيد؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 15 عمومي
  • پارسي يار : 2 علاقه ، 1 نظر
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلاام مهندس جان - به ماهم سر بزنيد

    پاسخ

    سلام آقا رضا.....سرزدم...وبلاگ جالبي داريد! ورودتون به پارسي بلاگ رو هم تبريک ميگم!
    با سلام مجدد
    عذر مي خواهم نظر ارسالي ايرادي املايي داشت که اصلاح کردم و دو بار ارسال کردم .
    ضمن تشکر از برادر عباسي عزيز که نسبت به نظر بنده لطف داشته و مورد نقد قرار دادند عرض کنم که بنده مديريت جامعه منجمله مديريت اقتصاديش را نگاه مي کنم که تحت امر مقام معظم رهبريست والبته روشن است که در اجرا عوامل زيردستي نقش دارند .
    بعلاوه بنده بيشتر عارض دانش اقتصادي شده بودم تا عمل به اين علم و فکر نمي کنم نامبردگان شما هم از دانشي جز آنچه که بعرض رسيد برخوردار باشند که درعمل بتوانند موثر باشند
    پاسخ

    سلام جناب يزدي...ممنون بابت نظرتون!
    سلام عليکم
    حسب الامر خدمت رسيدم ، به نظر بنده اقتصاد مملکت دست رييس جمهور نيست بلکه دست شخص اول مملکت است نه شخص دوم که رييس جمهور باشد آنهم بعنوان دومين شخص رسمي ، که گويا غيررسمي هم دارد و بايد ديد چقدر نقش دارد در اقتصاد ؟
    البته مشکل اصلي اقتصاد ما دانش اقتصادي ماست که در واقع همان دانش اقتصادي غربيست و اگر حرف از اقتصاد اسلامي هم زده مي شود چنين نيست که جداي از دانش غربي آن باشد
    مثل هميشه شعار دادند و باز هم با ادبيات خاص خودشون اذهان رو به سمت عواطف و احساس کشاندند ... مشکل اقتصاد ما اين است که يکسري از آدمهايي که شم اقتصادي بالايي دارند اصلا در برنامه هاي اقتصادي از آنها استفاده نمي شود ... مثال : دکتر حسن عباسي .. دکتر توکلي .. دکتر محسن رضايي ... دکتر دانش جعفري و خيلي هاي ديگر که بنده نامشان را فراموش کرده ام ..... با نظر جناب يزدي هم کاملا مخالفم .. حضرت آقا فقط مباحثي را تحت عنوان پيشنهاد مطر مي کنند و در مسائل استراتژيک کاملا با علم و مطالعه و مشورت عمل مي کنند ...
    مشکل اقتصاد ما بيماري آن است و متاسفانه بسياري از عوامل نوع اين بيماري را تشديد مي کنند.
    تشکر از مطلب در خور و مفيدتان ..
    پاسخ

    سلام عليرضا....با تمام صحبت هاي شما موافقم.....ممنون که وقت گذاشتي و مطلب رو خوندي!
    من معتقدم اصل کار درسته ولي چون به نفع قشر ثروتمند جامعه نيس وعوامل اجرايي بيشتر از اينکه به فکر جامعه باشن به فکر منافع خودشونن اين کارا نتيجه نميده فقط يه نيروي قدرتمند ميتونه از پس اين منفعت گرايان نجاتمون بده...اتحاد شرط پيروزيه.
    پاسخ

    سلام...به نظر من هم اصل کار درسته ولي نحوه اجرا مشکل داره و اگر با اين وضع مرحله دوم هم اجرا بشه ديگه نميدونم چه بلايي سر اين کشور بياد!....ممنونم از شما
    مطلبتون رو خوندم اما نميدونم واقعا چي ميشه گفت.


    پاسخ

    سلام...لطف کرديد شما...خب نظر شخصي خودتون رو بگيد!
    سلام...جالب بود..هر چي فکر کردم نتونستم نظر خاص و کارآمدي بدم..چون از اين مسائل سر در نميارم..موفق و سلامت باشيد
    پاسخ

    سلام بر شما....ممنون که خونديد...شما هم پيروز باشيد!
    سلام بر شما دوست گرامي
    مطلب مهمي را براي تحليل و بررسي انتخاب فرموده ايد اما در رابطه با موضوع هدفمندي يارانه ها استثنا بنده با نظر رييس جمهور موافقم ..
    اين طرح در ابتدا بسيار عالي تئوريزه شده بود و مباحثي را بعنوان زير شاخه ها آورده بود که گوياي يک طرح بسيار عالي براي صنعت و اقتصاد ايران عزيز نويد ميداد اما نحوه اجرا و نظرات مختلف مديران اجرايي باعث شد اين طرح اثرات منفي از خود بجا گذارد . موضوعي که ابتدا کارشناسان از آن ياد ميکردند محاسبه دقيق مبلغي بود که دولت بعنوان يارانه حامل هاي انرژي هزينه مينمود که با مبالغ اعلامي ميزان يارانه پرداختي به هيچ وجه اين مبلغ فعلي نبود اما مبلغ فعلي پرداخت شد و دولت را مجبور کرد تا از منابع ديگر اين مبلغ را تامين کند و مبالغ دريافتي براي برخي حالت يک درآمد ماهيانه را پيدا کرد بگونه اي که عده اي ديگر نياز به کار نداشند!
    از طرفي قرار بود مقداري از وجوه با جريمه هايي که از افراد پر مصرف گرفته ميشد به خانوارهاي کم مصرف داده شود و اينگونه سنگيني بار به روي منابع مالي دولت واقع نشود و اينگونه کمکي به رفاه نسبي خانوارهايي که حداقل مصرف را از انرژي داشتند بشود. اما در عمل اينگونه نشد و همه ايرانيان از يک مبلغ ثابت استفاده کردند در حاليکه يک خانواده فاقد اتومبيل بود و ديگري دوبرابر اعضاي خانواده اش از اتومبيل شخصي سود ميبرد و بطور مثال يک خانواده با 4 دستگاه اتومبيل ماهيانه از 240 ليتر بنزيني که در خارج از مرزهاي ايران به قيمت هرليتر دو دلار بفروش ميرسيد استفاده ميکردو ضمن دريافت يارانه نقدي برابر با آن خانواده ديگر ، عملا از يک يارانه نامرئي که هر ماه حدودا 480 دلار ميشد هم سود ميبرد و اين جداي از برق و گاز مصرفي اين خانواده بود که به راحتي ميتوان با محاسبه مقدار مصرف سونا و جگوزي و استخر و گلخانه و شومينه و ... آن خانواده به مبلغ واقعي يارانه نقدي اين خانواده پي برد. ظاهرا مرحله دوم قرار بود اين يارانه هاي نامرئي را از بين ببرد و در عوض اعتدالي در مبالغ دريافتي خانواده ها ايجاد کند اما مجلس باتوجه به تجربه ناموفق مرحله اول و تورمي که از اين بابت ايجاد شد ادعاهاي دولت را باور نداشته و مانع اجراي فاز دوم شد .
    پاسخ

    سلام جناب ميراب بزرگوار...من هم با اينکه طرح هدفمندي خوب بود موافق هستم ولي انتقاد من به نحوه اجرايش و اينکه به درستي اجرا نشد،است.
    سلام خدا قوت
    من شعورم به اين گونه مباحث سياسي نميرسد و البته براي هر اشکال شما پاسخي در خور به ذهنم آمده اما از آنجايي که خود را لايق پاسخ دهي نميدانم امر را به واردين در عرصه سياست واگذار ميکنم و در آنچه که علم به آن ندارم خود را وارد نميکنم.
    ايدکم الله
    پاسخ

    سلام حاج آقا قمي بزرگوار...ما مباحث سياسي شما رو پيگير هستيم!خوشحال ميشم پاسختون رو بشنوم! موفق باشيد
    ممنون از متن سخنراني بروزتون
    وبلاگتون هم عوض شده ها
    سعادت نداشتم سر بزنم واقعا عذر مي خوام ازتون
    يا علي
    پاسخ

    سلام...خواهش ميکنم البته هم متن بود هم تحليل....آره ديگه قالبش رو عوض کردم....بزرگواريد شما...موفق باشيد
    سلام
    خدا عاقبت همه ي ما را ختم بخير بگرداند.
    ممنون از مطلبتون
    پاسخ

    سلام....الهي آمين...مرسي که خونديد!
    وبلاگ با حال داري خوشحال ميشم به ما سر بزني و با هم تبادل لينک داشته باشيم
    ابر ستاره هاي باليود
    http://salmansk.blogfa.com/
    پاسخ

    سلام....سر زدم....موفق باشي!