سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندس محی الدین اله دادی
 
آخرین مطالب
لینک دوستان من

یوسف آباد آب ندارد!

منبع :

http://gashti-to-alborz.blogfa.com/post/22

 

 


مقصدمان صفادشت است و مناطق اطرافش، ارسطو،کهریزک و یوسف آباد؛ جملگی در مسیری قرار گرفته اند که معروف است به جاده بین المللی. جزئی از شهرستان ملارد هستند و از وقتی فرمانداری ملارد مستقل شده است، امورشان زیر نظر این فرمانداری رتق وفتق می شود.

 

از طرفی با محمدشهر همسایه اند، فاصله زیادی با اشتهارد ندارند و خود را بیشتر جزئی از کرج می دانند اما در استان تهران قرار دارند.

 

صفادشتی ها دغدغه شهری شان کم است و گویا شهرداری که، سه دوره شورا را پشت سر گذاشته، در خدمات شهری آنقدر کار کرده است که مشکلات شهری مردم را به حد معقولی برساند؛ اما هرچه به سمت ملارد پیش بروی و روستاهای مسیر را مورد بررسی قراردهی مشکلات خودنمایی می کنند و اولین مشکلی هم که به چشم می آید، می شود تأمین نور مسیری که روزانه محل عبور خودروهای بسیار است، سبک و سنگین.

 

در مسیر و در جاده ای که بسیار پرخطر است هر چه پیش می رویم پل عابر پیاده ای نمی بینیم، تا برسیم به ورودی روستای یوسف آباد قوام که زیرگذری برای عابران در ورودیش تعبیه شده است، روستایی که این روزها با وجود تعریف دهیاری برای آن، تحت نظر شهرداری است؛ حتی اگر خدمات به جمع آوری زباله هفته ای یک بار محدود باشد.

 

تابلوی دهیاری را می بینیم اما با هرکه صحبت می کنیم می گوید این منطقه در حوزه شهرداری قرار گرفته است خدماتی هم در این زمینه دریافت می کند ولی در واقع روستا شهری بزرگ است

 

یوسف آبادی ها فشار کم آب را مورد انتقاد قرار می دهدند و می گویند در این منطقه هرکس پمپ داشته باشد می تواند از آب استفاده کند و بقیه باید با بی آبی و کم آبی کنار بیاید.

 

باغ کدخدایی ها به دیوار مرز شده بین محله قدیم و منطقه سکونت خود اشاره و سختی رفت آمد فرزندانشان به مدرسه را یادآوری می کنند که باید خطر عبور و مرور از خیابان را به خاطر وجود دیواری که باغ کدخدا را بن بست کرده است به جان بخرند.

 

برای پیگیری کارهای اداریشان اهالی صفادشت و ملارد و همه روستا شهرهای این منطقه باید منتظر تصمیم گیری استان تهران باشند چرا که مرزبندی های استانی آنها را علی رغم مجاورت با کرج، جزئی از استان تهران می داند.

 

در دوسال گذشته استاندار تهران یک سفر هم به این شهرستان نداشته است و فقط نیم روز سفر معاون عمرانیش تنها خاطره ای است که مردم منطقه از رسیدگی مسئولین به شهرستانشان در ذهن دارند.

 

جزء استان البرز شدن هم شاید نتواند پل عابرپیاده برای مردم منطقه بیاورد یا مشکل آب آنها را حل کند ولی تنها حسنش این است که می تواند پیگیری آسان را برای مردم داشته باشد، تا برای حل مشکل، آب، برق، راه و... سرگردان حوزه های استحفاظی نباشند و امورشان را مثل سابق با کرج و استان البرزی که مجاورت جغرافیایی بیشتری هم با آن دارد پیگیر باشند.


[ سه شنبه 91/9/14 ] [ 12:51 صبح ] [ محی الدین اله دادی ] [ نظرات دوستان () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1334727