مهندس محی الدین اله دادی
 
آخرین مطالب
لینک دوستان من

گزیده ای از سخنان رئیس جمهور در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران:

مهندس محی الدین اله دادی

- نمی‌شود عده قلیلی بگویند مصلحت ملت را ما تشخیص می‌دهیم و خود ملت قادر به تشخیص آن نیست، چطور قدرت تشخیص را برای ملتی قائل نیستیم در حالی که آنها هستند که ما را انتخاب کرده‌اند؟

- وی با بیان اینکه "رییس‌جمهور طبق قانون اساسی تنها کسی است که نماینده کل ملت محسوب می‌شود و بالاترین سطح نمایندگی مردم را دارد، ادامه داد: بخش مهم مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی در انتخاب ریاست جمهوری متبلور می‌شود که همه مردم در آن اعمال اراده می‌کنند؛ البته همه ارکان نظام بر اساس رای مردم است .

- رییس جمهور اراده مردم را انرژی و نیروی دولت در اداره جامعه و مشخص‌کننده جهت حرکت دانست و با تأکید بر اینکه اگر حضور و نقش آفرینی مردم نباشد، نظام سست می‌شود، گفت: اراده مردم تنها انداختن یک کاغذ در صندوق‌ها نیست بلکه هر کسی وقتی تصمیم می‌گیرد که در انتخابات شرکت کند، اراده او می‌تواند به همان اندازه تغییر ایجاد کند؛ وقتی مردم اراده کرده و بخواهند، یک تصمیم محقق می‌شود وگرنه هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چرا که محیط بیرونی تابع اراده افراد است.

- دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: اینکه با قوانین عادی، نماینده مجلس را به نماینده اقلیت مردم تبدیل کرده و سپس با نماینده اقلیت بخواهیم نماینده اکثریت مردم را کنترل کنیم، این شدنی نیست. نباید احراز صلاحیت و شرایط ریاست جمهوری را در دست عده ای قرار داد که مردم و قانون اساسی چنین اختیاری به آنها نداده اند.

- رییس جمهور با بیان اینکه "تلاش برای دخالت در اجرا مسبوق به سابقه است"، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای خیال می‌کنند هنوز در دوران قاجار بسر می‌برند و استبداد حاکم است و همه‌ حقوق مردم تنها در مجلس متبلور می‌شود؛ در حالی که دستاوردهای انقلاب اسلامی فقط مجلس شورای اسلامی نیست بلکه رییس جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود و حتی رهبری نظام نیز با واسطه، توسط مردم انتخاب می‌شوند. 33 سال است که مردم حاکم بر سرنوشت شان هستند و درست نیست که عده‌ای هنوز در دوران گذشته بمانند.

منبع :

http://www.president.ir/fa/43617


[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 10:44 عصر ] [ محی الدین اله دادی ] [ نظرات دوستان () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 95
کل بازدیدها: 1334739