سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندس محی الدین اله دادی
 
آخرین مطالب
لینک دوستان من

هرچند ایران خودرو و پارس خودرو، هر دو تحت نظارت شرکت رنو تندر-90 را به تولید می رسانند، اما بنا بر جدول سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد، تفاوت‌هایی بین تندرهای تولیدی آنها وجود دارد. سازمان بازرسی، خودروهای تولید داخل را بر اساس 9 معیار، مورد بررسی قرار می دهد و هرچه میزان نمرات منفی کمتر باشد، کیفیت خودروها بالاتر خواهد بود.

طبق جدیدترین آمار اعلام شده، میزان نمرات منفی که تندرهای تولیدی در معیارهای 9گانه کسب کرده اند، در بیشتر معیارها با یکدیگر متفاوت است که در ذیل به آن می پردازیم.

در «سیستم فنربندی و تعلیق»، تندر ایران خودرو 4/1 نمره منفی دارد، اما همتای پارس خودرویی آن، در این معیار نمره منفی کسب نکرده است. در بخش «بدنه»، در حالی تندر پارس‌خودرو 3/7 نمره منفی کسب کرده، که ایران خودرویی‌ها تندری با نمره منفی 1/14 در بخش «بدنه»، به تولید رسانده‌اند.

این موضوع در شرایطی است که در بخش «رنگ»، تندر ایران‌خودرو چهار نمره منفی بیش از همتای پارس خودرویی خود به‌دست آورده است. همچنین در سه بخش «تجهیزات الکتریکی»، «تزئینات داخلی و خارجی» و «سیستم موتور و انتقال قدرت»، ایران خودرویی‌ها تندر باکیفیت تری را نسبت به رقیب خود تولید کرده‌اند، چراکه تندر این شرکت نمره منفی کمتری در این سه معیار ه‌دست آورده است.

احتمال «نفوذ آب» یکی دیگر از مواردی است که ایران خودرو در آن نمره منفی کسب کرده است، این در حالی است که طبق جدیدترین آمار کیفی، آب در تندر پارس خودرو نفوذ نمی کند.

همچنین پارس خودرویی‌ها تندر با «صداهای غیرعادی» تولید می کنند، اما تندر ایران خودرو در معیار «صداهای غیرعادی»، نمره منفی ندارد. «ترمز»، تنها معیاری است که هر دو تندر، هیچ نمره منفی در آن کسب نکرده اند.

این تفاوت‌ها در شرایطی است که تندر پارس خودرو در مجموع با اختلافی بسیار اندک (چهار دهم نمره منفی)، در رده کیفی بالاتری در مقایسه با تندر ایران خودرو قرار دارد.

پارس خودرویی‌ها همچنین در پنج ماه امسال، حدود دو برابر ایران خودرو، تندر تولید کرده اند.

هم‌اکنون در بازار، تندر پارس خودرو با حدود 300 هزار تومان اختلاف قیمت نسبت به تندر ایران خودرو به فروش می‌رسد.

محی الدین اله دادی


[ سه شنبه 89/7/13 ] [ 7:0 عصر ] [ محی الدین اله دادی ] [ نظرات دوستان () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 1331452